Για ακόμα μία χρονιά η Apple καταφέρνει να κερδίσει το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς των smartphones στην premium κατηγορία (σ.σ. συσκευές με κόστος αγοράς μεγαλύτερο από $600), καθώς η ανάλυση της Counterpoint Research έδειξε πως το 71% των premium smartphones που πωλήθηκαν παγκοσμίως το 2023 ήταν iPhone.
Παρόλα αυτά, το ποσοστό της Apple μειώθηκε κατά 4% σε σύγκριση με το 2022, γεγονός που αποδίδεται σε διάφορους λόγους. Ένας από αυτούς ήταν η κυκλοφορία μοντέλων με 5G από τη Huawei μετά από 3 χρόνια (Huawei Mate 60 Series), αλλά και η μικρή αύξηση που παρουσίασε η Samsung λόγω των τελευταίων foldable μοντέλων της (Galaxy Z Flip5, Galaxy Z Fold5).
Στην πρώτη τριάδα, λοιπόν, έχουμε τις Apple (71% από 75%), Samsung (17% από 16%) και Huawei (5% από 3%), ενώ ακολουθούν οι Xiaomi (2% από 1%) και OPPO (σταθερά στο 1%). Όλες οι άλλες εταιρείες συγκέντρωσαν το υπόλοιπο 4%.
Συνολικά η αγορά των smartphones έκλεισε με πτώση 5% για το 2023, τη μεγαλύτερη που έχει καταγραφεί τα τελευταία σχεδόν 10 χρόνια, γεγονός που αποδεικνύει ότι οι χρήστες κρατούν πλέον για μεγαλύτερο διάστημα τις συσκευές τους. Οι προβλέψεις για τη νέα χρονιά εκτιμούν ότι τα premium smartphones θα ξεπεράσουν το 25% των συνολικών πωλήσεων (και το 60% του συνολικού τζίρου).
Αξίζει να σημειωθεί ότι γενικότερα η premium κατηγορία εμφανίζει άνοδο κάθε χρόνο από το 2016 μέχρι σήμερα, καθώς είχε ξεκινήσει με μερίδιο 6% επί των συνολικών πωλήσεων και πέρυσι έφτασε στο 24%.
[via]
Πηγή